Handelsbetingelser

Helseonline.dk v/Nomedica
Lyngvænget 111
7870 Roslev
Dørsalg er ikke muligt.

CVR: 12738234.
Telefon: 40404036
Mail: [email protected]
Webshop: www.helseonline.dk

Bestilling

Al bestilling foregår via webshoppen på helseonline.dk

Du vælger blot de varer, du ønsker, og lægger dem i din kurv. Derefter trykker du på bestilling og følger anvisningerne. Du kan altid ringe eller sende en mail til [email protected], hvis du imod forventning oplever problemer, eller hvis du har spørgsmål.

Du vil modtage en ordrebekræftigelse sendt til din e-mail, som du kan printe ud.
Herefter vil ordren blive ekspederet.

Du kan oprettet dig med brugernavn og password på hjemmesiden, så du slipper for at indtaste dine personlige oplysninger næste gang, du handler på helseonline.dk, men du behøver ikke at oprettet en kundeprofil. Du kan sagtens vælge blot at bestille ved at udfylder de obligatorisk felter (markeret med en *).

Salg og levering

Alle priser er inkl. 25% moms, også ved evt. salg til udlandet.

Normalt afsendes varen inden for 1-2 arbejdsdage. Leveringstiden er 1-2 dage. Vi sender med PostNord.

Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”. Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke fra vores lager og hjem til dig.

Levering i Danmark:

Alle Pakker har et track og trace nummer.

  • PostNord uden omdeling til valgfri pakkeboks/posthus: 39 kr. Fri fragt ved køb over 500 kr.
  • PostNord med omdeling til Privatadresse: 49 kr. Fri fragt ved køb over 750 kr.
  • PostNord med omdeling til Erhvervsadresse: 49 kr. Fri fragt ved køb over 750 kr.

Levering til udlandet:

  • Vi leverer desværre ikke til udlandet.

___

Er din bestilling ikke en lagervare, afsendes ordren først, når vi kan foretage en samlet levering – ofte 3-4 arbejdsdage.

Såfremt den oplyste e-mailadresse er korrekt, vil du modtage en ordrebekræftelse samt en statusmail, når forsendelsen er afsendt.

Er forsendelsen ikke modtaget inden 4 arbejdsdage fra bestillingen, kontakter du helseonline med det samme.

Returneres forsendelsen til Helseonline pga. forkert oplyst adresse eller “ikke afhentet forsendelse”, påhviler den ekstra porto kunden selv. Vær derfor påpasselig med at indtaste den korrekte og fulde adresse.

Betaling

Helseonline modtager online betalinger med Dankort, Visa/Dankort, Mobilepay Online.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Hjemmesiden bruger danske kroner (DDK) til prissætning:

Helseonline benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder, at dine data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende.

Vi anbefaler, at du bruger betalingskort, men hvis du af en eller anden grund ikke kan eller ønsker at betale med betalingskort, kan du her i butikken også vælge bankoverførsel, uden at det koster ekstra.

Direkte bankoverførsel via netbank eller lignende til:
Reg. nr. 9343 Kontonr: 2480077299 (Danske Bank).

Når vi har modtaget og registreret din indbetaling, sender vi varerne til dig.

Når du betaler med Dankort eller andet betalingskort, bliver pengene først trukket den dag, vi afsender varerne.

Produktinformation

Du kan i butikken læse om varens væsentligste egenskaber. Hvis du ønsker yderligere oplysninger kan du finde dem på producentens hjemmeside, kontakte producenten eller sende en mail til [email protected].

Fortrydelsesret

Du har 30 dages fortrydelsesret fra den dag, du har modtaget dine varer.

Hvis du fortryder et køb inden 30 dage fra modtagelsen, skal du give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal sendes til: [email protected] eller ved at benytte denne standardfortrydelsesformular.

I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du har fortrudt dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret. Eller hvis du bryder plomberingen på lyd- eller billedoptagelser.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, som du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi tilbagebetaler så snart, vi har modtaget varen retur.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Helseonline
Lyngvænget 111
7870 Roslev

Vi modtager ikke pakker uden omdeling.

Reklamation

Helseonline.dk yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelse – dog med forbehold for varens holdbarhed og korrekt opbevaring af varen. Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller ved skadevoldende adfærd. Du kan reklamere inden for “rimelig tid”, efter du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved returnering af en reklamationsvare, hvor kopi af faktura altid skal medsendes, skal helseonline.dks anvisninger følges. Er reklamationen berettiget, refunderer helseonline.dk (rimelig) returporto, der overføres til din bankkonto.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:

Helseonline
Lyngvænget 111
7870 Roslev

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Vi modtager ikke pakker uden omdeling.

Persondatapolitik

De oplysninger, du indskriver på helseonline.dk i forbindelse med et køb (navn, adresse, telefonnr. og mailadresse), bruges kun til behandling af dine bestilling.

Vi videresælger ikke personlige oplysninger og videregiver ikke dine personlige oplysninger til andre. De er kun registreret i vores kundekartotek. Du kan til enhver tid få slettet dine oplysninger.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Alle modtagne informationer vil blive opbevaret i 5 år på betryggende vis, og vil alene være tilgængelige for betroede medarbejdere.

Som registreret kunde/bruger på helseonline.dk, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: [email protected]

Der kan ikke indgås aftaler med personer under 18 år.

Cookies

På helseonline.dk anvendes cookies med det formål at optimere hjemmesiden og dets funktionalitet, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

Du kan til enhver tid slette cookies fra din computer. Hvordan du gør det afhænger af din browser.

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres på brugerens egen harddisk. På denne måde kan du “genkendes” ved næste besøg, når du vender tilbage til hjemmesiden for at bestille. Der lagres ikke personfølsomme data som oplysninger om dit betalingskort eller dit password i en cookie, men oplysninger om din adfærd på hjemmesiden.

Klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skriver du en mail til [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

For EU-borgere uden for EU skal klager sendes via EU Kommissionens online klageplatform.
ec.europa.eu

Handelsbetingelserne er senest opdateret 05.02.2018.